Arbetslös

Fan vad svårt det ska vara då.. Det här med jobb.
Just nu känns det omöjligt att få ett jobb. Finns inga ju.
Och dom som finns, vill ha någon med massa erfarenhet,
eller utbildning osv.

Jag tycker att det viktigaste är viljan att lära sig !
Varför skulle inte JAG kunna stå i en klädaffär och sälja kläder,
eller
sitta i kassan på Konsum, eller vara förskollärare ?

Nåja, alla säger att någon gång ska det väl dyka upp nåt.
Men när hallå ? Tills det där dyker upp hoppas jag få
hoppa in på dagis och förskolor som vikarie.
Dom har inte börjat ringa än : ( Men snart hoppas jag !
Sitter och funderar på hur jag ska göra ikväll..
Jag saknar honom och vill inget hellre än att han ska hålla om mig,
och somna vid min sida..

Hej så länge !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg ?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0